Wiele lat temu pozycjonowanie w Google opierało się w dużej mierze na kryteriach ilościowych – im więcej linków, tym strona osiągała lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. W 2013 roku nadeszły rewolucyjne zmiany, które doprowadziły do tego, że o wartości witryny w oczach robotów Google kluczowe są elementy jakości. Mimo tego, niektórzy nadal próbują stosować przestarzałe metody pozycjonowania strony, niezgodne z polityką i wytycznymi Google. W takim razie, jak bezpiecznie wypozycjonować witrynę, żeby cieszyć się dobrą pozycją oraz widocznością w wyszukiwarce?
Na czym polega pozycjonowanie w Google?
Żeby odpowiedzieć na to pytanie warto zawsze mieć na uwadze etyczne praktyki akceptowane przez Google. Sam proces pozycjonowania polega na wyborze i zastosowaniu odpowiednich strategii mających na celu promowanie witryny w wynikach wyszukiwania. Na skuteczność pozycjonowania strony www mają wpływ między innymi czynniki takie, jak:
- optymalizacja techniczna strony internetowej
- optymalizacja znajdującego się na stronie internetowej contentu
- link building, czyli budowanie wysokiej jakości i zróżnicowanych odnośników w sieci kierujących do witryny
Jak bezpiecznie pozycjonować stronę?
Algorytmy Google są bezlitosne wobec nieetycznych praktyk pozycjonowania – stosując je można liczyć się z ukryciem strony w wynikach wyszukiwania. Zdecydowanie bardziej opłaca postawić się na bezpieczne strategie pozycjonowania strony www, dzięki którym uczciwie uzyskasz interesujące Cię efekty.
Jednym z kluczowych elementów bezpiecznego pozycjonowania jest jakościowa optymalizacja strony internetowej. To dzięki niej Twoja strona internetowa może uzyskać silną pozycję w wynikach wyszukiwania. Wśród działań składających się na optymalizację strony www są elementy takie, jak:
- edycja witryny pod kątem responsywności dla urządzeń mobilnych
- poprawienie wyników ładowania i wczytywania się strony internetowej
- optymalizacja plików i obrazów
- umieszczenie certyfikatu SSL
- poziom i lokalizacja nasycenia frazami kluczowymi
- i wiele innych
Tego rodzaju strategia wymaga również optymalizacji treści oraz tekstów w oparciu o wysokiej jakości copywriting SEO.
Dlaczego warto optymalizować stronę internetową?
2013 rok był kamieniem milowym dla branży SEO i SEM – to właśnie wtedy Google dało do zrozumienia, że w marketingu internetowym liczy się wysoka jakość, a nie ilość. Polityka Google opiera się przede wszystkim na trosce o dobro użytkownika wyszukiwarki. Algorytmy mają mu dostarczyć jak najbardziej trafnej odpowiedzi na wybrane zapytanie.
Stawiając na uczciwe praktyki reklamowe w sieci masz pewność, że Twoja strona będzie prawidłowo indeksowana przez algorytmy Google. Jeśli zastanawiasz się, jakie strategie pozwolą Ci bezpiecznie pozycjonować stronę, skontaktuj się z profesjonalną agencją interaktywną. Dzięki współpracy ze specjalistami z branży SEO i SEM, Twoja witryna wskoczy na wyższy poziom!
Źródło: Quality Factor – agencja interaktywna